Current Issue

Vol 11 No 22 (2024): D'Perspectivas Siglo XXI

A frequently posed question from society, institutions, and academic communities concerns the future of education. To outline any scenario, other questions can be delineated: What reality is imagined? What is expected of the new generations? What can be offered today in schools and universities? How will political, economic, ideological, and cultural interests be reflected in the procedures and resources allocated to education? Nevertheless, digital technologies have been shaping this direction in the early part of this century; the use of ICTs and ICKDLT (Information, Communication, Knowledge, and Digital Learning Technologies) is being utilized to meet the expectations of integral education: implementing them is necessary.

Published: 2024-07-16
View All Issues

La revista de investigación, especializada en educación, D’Perspectivas Siglo XXI, volumen 11, número 22 con DOI: http://doi.org/10.53436/J74R26wn es una publicación semestral editada por Campus Universitario Siglo XXI, S.C. Hacienda Barbabosa No. 150, San Miguel Zinacantepec. C.P. 51350, Tel.: 722-218-3084, https://www.dperspectivas.mx/sistemaOJS/index.php/dperspectivas, dperspectivas@cus21.edu.mx. Editora responsable: Sonia Yadira Águila Camacho. ISSN (electrónico): 2448-6566 y Número de Reserva: 04-2023-120714011700-102 ambos expedidos por el Instituto Nacional del Derecho de Autor. Responsable de la última actualización de este número: Sonia Yadira Águila Camacho. Edición realizada por el Departamento Editorial de Campus Universitario Siglo XXI. Este número se terminó de editar el 12 de julio de 2024. Se dirige a la comunidad académica interesada en estudiar temas educativos desde distintas áreas del saber. Las opiniones expresadas por los autores no necesariamente reflejan la postura de la revista. Se autoriza la reproducción y utilización de los materiales haciendo uso de la fuente.